Oficialii AMRCR și-au exprimat deschiderea de a reprezenta un canal de diseminare a materialelor informative ce urmează să fie transmise de către Ministerul Sănătății. Totodată, AMRCR și-a arătat susținerea în vederea aplicării măsurilor de sănătate publică în acord cu noile prevederi legale.
Între măsurile discutate astăzi s-a evidențiat aceea de a recomanda angajaților să evite în această perioadă călătoriile în zone în care evoluează COVID-19. În cazul oricăror suspiciuni de îmbolnăvire se impune apelarea serviciului 112 pentru direcționarea către centrele medicale de diagnosticare.
În perioada următoare, marile rețele comerciale vor lua măsurile ce se impun pentru a se evita aglomerările din cadrul magazinelor, reamintind consumatorilor că există posibilitatea achiziției online de produse alimentare și nealimentare fie direct de la comercianții care au acest serviciu, fie prin aplicații specializate.
Ministerul Sănătății a agreat propunerea ca AMRCR să fie informată periodic referitor la informațiile noi despre răspândirea COVID-19.
Despre AMRCR
Asociația Marilor Rețele Comerciale din România a fost înființată în anul 2003 și grupează următoarele 19 companii din retailul alimentar și nealimentar din România: Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Lidl, Kaufland, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Profi, Selgros.
AMRCR este membră a Confederației Patronale ,,Concordia” și a organizației ”EuroCommerce“.
Misiunea AMRCR este de a menține un parteneriat deschis și constructiv cu instituțiile statului și cu organizațiile profesionale, în acord cu nevoile consumatorilor și principiile pieței libere, pentru dezvoltarea unui climat comercial modern, echitabil și care vine în sprijinul economiei locale.